nabore.bg

В джоба

НОИ откри „горещ телефон” за пенсионни въпроси

Експерти ще консултират всеки, който позвъни на номерата 02-926-11-11 и 0882-187-111

 

Националният осигурителен институт (НОИ) разкри гореща телефонна линия за пенсионни консултации. На телефонните номера 02-926-11-11 (мобилен 0882 187 111) ще се предоставя информация, свързана изцяло с актуалните промени в пенсионното законодателство, правото на пенсия и възможностите за пенсиониране, без да бъдат извършвани справки, изискващи предоставяне на лични данни. С цел осигуряване на максимално достъпна комуникация с гражданите, временните телефони ще се обслужва от експерти по пенсионни въпроси в териториалните поделения на НОИ в цялата страна. С консултациите си те ще допълват услугите, предоставяни чрез единния телефонен номер 0700 14 802 от Контактния център на НОИ.

Разговорите към горещата телефонна линия по пенсионни въпроси на НОИ се заплащат съгласно индивидуалния тарифен план на лицето за разговор в съответната мрежа. Разговорите с Контактния център на НОИ от фиксирана мрежа са на цената на един градски разговор за цялата страна. За разговори от мрежа на мобилни оператори, включително и международни, се заплаща цената на разговора в зависимост от абонаментния план на лицето.

Анализът на натовареността на операторите в Контактния център на НОИ показва, че през 2021 г. общият брой на обработените обаждания доближава 192 000. Най-голям брой обаждания са свързани с болнични и майчинство – малко над 35% от контактите. От условията за отпускане и изплащане на пенсиите са се интересували 27% от питащите. Също толкова са задали бързи уточняващи въпроси. Малко над 8% от обадилите се са потърсили информация относно обезщетенията за безработица, а други 3% са имали въпроси относно електронните услуги на НОИ.

Над 85% от запитванията са получили решение още с първото свързване с центъра, като средната продължителност на един телефонен разговор е около три минути и половина, показват още статистическите данни.

 

www.nabore.bg