Тежката дума
- search
- Всички
В упор: Нищетата на легендите
Обществено познати личности рекламират безсрамно хазарта, от който хиляди българи загубиха жилища, имоти и коли
И в най-малките градчета на България, дори в селата, може да се види казино като това на снимката. Затова пък аптеки няма, лекарски кабинети няма, читалищата и библиотеките едва-едва оцеляват
Все известни личности. Това е подходът в рекламата. Да извадиш популярно, познато лице, в което народът има доверие и то да му каже, на народа, направи това, купи онова. И народът понеже вярва на легендите, видял ги е в спорта, на сцената, пред микрофона си казва, ето тая легенда се обръща точно към мен, как да не му вярваш.
Хазартът бе забранен със закон при социализма и даже малко след това. Сега е отбранен и е изцяло в „полза на спорта”. Няма да споменавам фирми, знаем ги всички. Та тези хазартни фирми наемат познати лица. И лицата и наши и чужбински, усмихнати и радостни ни съветват да залагаме, да попълваме фишчета, да търкаме билетчета и да печелим.
Хайде сега да видим. Кой всъщност печели? Печели хазартът, печелят рекламните лица, а останалите са с надеждата за печалба. Ами като сме най-назад в доходите, като сме с най-висока заболеваемост и смъртност това ли заслужаваме – да издържаме хазарта и неговите лица? Колко хора загубиха жилища, имоти, коли? Колко хора по тази, именно, логика влязоха в схемата за бързи кредити и потънаха? Колко хора погубиха дом и семейство заради пристрастеност към хазарта и желание да станат милионери от раз, както ги убеждават легендите от екрана и плакатите. А хазартът и фирмите за бързи кредити са свързани, макар техните клиенти дори да не си го представят. Така легендите с лицата си печелят от онези, които послушно залагат, търкат талони, попълват фишове и живеят с надеждата, че ще имат своя яхта, къща, вила, кола както ги имат легендите. Така човечецът със своята си надеждица осигурява бъдещето на хазарта и легендите от стадиони, сцени, концерти, представления и телевизионни предавания.
Нелегендите могат да се видят в социални домове, по пейките в парка, покрай кофите за боклук, в изоставени и обрани къщи, покрай гари и магазини за протягат ръка.
И са вече далеч от легендите, защото легендите дори не знаят, а и не искат да знаят, за своите довереници, те са зад оградите на охолството си, живеят със славата на своето минало радостни, спокойни, осигурени и щастливи.
Всеки трябва да мисли с главата си, въпросът е да не ти влезе в главата някоя легенда със съветите, оптимизма и усмивката си. Но човешко ли е да водиш някого към собствената му нищета, вместо да му кажеш истината: Човеко пази дома и семейството си, хазартът дава на богатите, а взима от бедните!!!
Но с усмивка и рекламни трикове легендите лишават домове от хляб, деца от дрешки, книжки и храна, лишават цели фамилии от покрив, хвърлят в ядове семейства и родове. Това е истинската цена на рекламните роли на популярните легенди. Защото всички искат да изглеждат като тях весели, усмихнати край камината, в компанията на пищни красавици и по слънчевите брегове на някое чуждоземско море.
Всички знаем, че това няма как да стане!
Но вече помним не легендите от стадиони, сцени, концерти и екрани, а техните щастливо усмихнати рекламни лица.
Георги АПОСТОЛОВ