Свят широк
- search
- Всички
Любопитно: Кои са неродените съветски автомобили
Галерия на колите, които по различни причини СССР не успя произведе
Съветското автомобилостроене предизвиква противоречиви чувства у хората от Източна Европа. При мнозина то навява смесени спомени и заедно с това умиление. Факт е, че тези коли са част от историята и са произвеждани десетилетия наред. Решихме да ви покажем някои по-интересни негови представители, които така и не получават „зелена светлина“ за масово производство. Някои не издържат тестовете, за други има височайши държавни съображения. Важни исторически събития, политически маневри и икономически кризи са замесени в историята на тези модели.
Удивително или не – в годините на ранния комунизъм в Русия разработвали автомобили почти колкото и в Детройт. Все пак на дневен ред е било великото съревнование с капитализма.
Агенция Speed-Press
www. speed-press.com

ГАЗ-21 от 1936 г. Експерименталният ГАЗ-21 e с шест колела, четири от които – задвижващи. Има допълнителни колелца на дъното, за да помагат при преодоляването на неравности – това е било несъмнено радост за военните.

ГАЗ-12А Фаетон от 1949 г. Откритият ЗИМ е истински файтон без странични прозорци. Голям и иновативен, 90 к.с. Най-красивата версия обаче така и не стига до конвейера, нищо че предизвиквала блясък в очите на чичо Сталин. Просто не се представя добре на тестовете в Москва и Крим.

ГАЗ-12В и ГАЗ-12Г „Чайка“ от 1956 г. 110 к.с. и характерната за всички чайки решетка.

ГАЗ-22А от 1958 г. Докато загниващият капитализъм пуска купета и кабриолети след версията седан, съветските заводи залагат на практичните комбита. Нещо като Волга-баничарка.

ГАЗ-34 от 1964 г. Военен камион, но с доста весели цветове. Защо ли не влиза в серийно производство? Просто ЗИЛ пуска още по-добър.

ИЖ ЗИМА от 1965 г. ЗИМА всъщност е съкращение от „Завод ижевских малолитражных автомобилей“. Компактно купе и гъвкави панели, и двигател от Москвич 408. Но „от горе“ нареждат на инженерите да развиват московския седан.

ГАЗ-3101 от 1973 г. „Директорската Волга“, ГАЗ-3102, дълги години е най-големият съветски автомобил. Но от прототипа в серийния модел не влизат двигателите V6, автоматикът, пружинното задно окачване и новият преден панел.

ВАЗ-2103 Porsche от 1976 г. Тук са намесени и германците – подобрена шумоизолация, настройки на окачване, преработен е като екологичен модел. Всъщност съветското автомобилостроене после още дълги години има топли поръчки за хората от Цуфенхаузен.

ВАЗ-2108 „Тарга“ от 1988 г. Този автомобил е резултат от банално изрязване на дупка в покрива – задната част е от ВАЗ-21099.

Москвич-2142 от 1990 г. Седан на базата на хечбека 2141. Пълен фейслифт и големи шансове за производство, планирано за 1992 г., но тук се намесва историята - знаем какво се случва със СССР по това време.