nabore.bg

Пред телевизора

Възрастните хора: Свалете от екран Слави и Волгин!

Беловласи зрители (често с право!) засипват СЕМ с оплаквания за вулгарни реклами и предавания с просташки език

 

Водещите Слави Трифонов и Петър Волгин, както и реклама на презервативи, излъчена в “неподходящо време” присъстват най-често в оплакванията на телевизионните зрители и радиослушатели до Съвета за електронните медии (СЕМ). Вулгарният език, високите децибели на рекламите, както и простото несъгласие с гледната точка на дадена личност от малкия екран, стават причина понякога за абсурдни и невъзможни искания от медийният регулатор. От членовете на СЕМ се иска безкомпромисното сваляне от ефир на снароченото предаване.

Зрителите са много деспотични: “Спрете тези водещи!” “До кога ще ги търпите?” Ние отговаряме с писма, че ние нищо не спираме, нямаме право на това пък и слава богу, разказва председателят на СЕМ доц. Георги Лозанов. Годишно в медийния регулатор

 

постъпват около 6000 сигнала

 

срещу телевизионни предавания, реклами или филми. Подателите са предимно пенсионери. Всеки от тези сигнали получава задължително отговор.

От СЕМ разказват, че хората негодуват по-скоро откъм детайли, които са им неприятни. “Телевизията е станала част от дните, особено на по-възрастното поколение. Тя е като бръсненето сутрин, като варенето на кафе и приготвянето на обяд. Телевизията дразни като всекидневен феномен”, обяснява Георги Лозанов.

“С предаванията нещата вече стават сериозни. Там се опира не до телевизора като част от всекидневието, а до възгледи. Водещите са публични личности, които се въприемат като част от обществено-политическия елит. Към тях хората се отнасят със същата строгост, както и към останалите му представители”.

Сред предаванията, които зрителите недолюбват заради “нарушаване на човешките права”е “Съдебен спор”. Друго предаване, с неподходящо време на излъчване, според оплакалите се, е “Съдби на кръстопът”.

Най-много сигнали в СЕМ от всичко, което се излъчва по телевизияга,

 

има срещу рекламите.

 

Част от тях са за вулгарности, а други са за лошо влияние върху децата. “Рекламите поначало дразнят възрастните хора, тъй като те са малко закачка, а тези по-консервативни хора, по-възрастните, от които най-често имаме сигнали, не обичат да се закачат. Рекламата се шегува и поставя определени ценности на изпитание или ги подлага на ирония”, казва доцентът. Сред оплакванията присъстват сигнали за реклами, които са натуралистични и се излъчват по време на хранене.

Преди време от регулаторния орган се заеха с обсъждането на „психологическото въздействие върху аудиторията на телевизионни реклами на продукти, предназначени за решаването на физиологични и хигиенни проблеми". Ставаше въпрос за търговските послания за дамски превръзки, почистващи препарати, лекарствени средства срещу гъбички, цистит, простатит, пърхот, диария, запек - всичките залагащи на директни и натуралистични внушения.

“Зрителите искат телевизора да отговаря на техните навици, свързани с всекидневието, да е част от това всекидневие, нещо като доброто дете в семейството. И да слуша. А не да им пречи”, допълва Лозанов. “Те възприемат телевизията като наемател, който живее в съседната стая

 

и се държи лошо.

 

И те непрестанно го възпитават. Той е невъзпитан наемател, защото говори вулгарно, вдига шум”, обяснява Лозанов. И допълва: “По-възрастното поколение е възпитано от времето, когато имаше една телевизия и тя наистина беше държавна институция, в смисъл, че това беше позицията на държавата. Нямаш чувството, че тя подлежи на съмнение. Днес от екрана няма такава авторитетност, напротив. Затова зрителят има страшно голяма роля. Той трябва да е активен и сам да се пази, да не харесва, да подлага на съмнение, да съпоставя, да се движи с дистанционното между каналите, и дори между другите медии. Зрителят в крайна сметка конструира сам своята информационна картина за света, който обитава, а не може да чака както едно време тя да дойде наготово. Това е един мързел във възприемането на телевизията, който продължава да се възпроизвежда”, завършва Лозанов.

Ето редове от недоволството на зрителите.

 

Срам ме e гледам телевизия с децата ми!

 

В интернет форумите, зрителите споделят за конкретни телевизионни и радиопредавания доста крайни мнения.

Анонимен: "Шоуто на Слави" удря всички рекорди за най просташко и вулгарно предаване. Просто се чудя и мая как това долнопробно шоу, което излага цяла България, още не е свалено от ефир.

Юлич: От години се чудя къде е моралът на тези хора (“Шоуто на Слави” - б.р.) . Постоянно говорят за ценостната система и морала на човека ,а в същото време развиват теории за полови органи и какви ли не простотии, дори преки обиди към доста хора. Изпитвам срам като седна да гледам с близък човек това предаване. Дано детето ми не израсне с морала на тия хора.

Иванов: Няма да се уморя да повтарям, че това снощното "шоу" е отвратително и особено вредно, най-вече в лицето на водещия. Крайно време е да се затрие отвсякъде!

Ziezi: БНР е длъжно като обществена медия да не допуска предавания, възхваляващи или оневиняващи жестокост или насилие, както прави Петър Волгин. Считам, че предаването “Деконструкция” трябва да бъде свалено от ефир. Докато в Киев лекари-доброволци се опитваха да изнесат телата на ранени и убити невъоръжени протестиращи, а снайперистите на Янукович ги обстрелваха, Волгин възхваляваше действията на Янукович, като реторично заяви, че Оланд щял да направи същото, ако го черпели с коктейли Молотов.

Александър Минков: Предаването "Деконструкция" е предаване, което има претенциите да бъде по-елитарно, но проблемът е, че Волгин се взе много на сериозно и реши, че той и Андролова са с единствено правилната позиция по всички политически теми. Смешния плач на Волгин че някой иска да го лиши от свобода на словото е неоснователен. Просто е крайно време да разбере, че свободията на словото, на която се радва в БНР е по-подходяща за някои други “специализирани” частни медии, но не в БНР.

 

В топ 10: Стоп на сериала “Под прикритие”,

табу и за “Биг Брадър”!  

 

По-долу даваме една своеобразна класация на зрителските оплаквания до СЕМ през 2014 година по данни на регулатора. Палитрата на подадените сигнали от недоволни зрители е широка - от високия тон рекламите до програмирането на филмите и сериалите: Подреждането по брой на оплакванията от едно до десет е следното:

1. Прекалено висок звук на рекламите.

2. Срещу излъчвания по БНТ сериал “Под прикритие”.

3. Против рекламата на една марка ракия.

4. Против риалити предаването “Биг Брадър” по Нова телевизия.

5. Срещу предаването “Съдби на кръстопът” по Нова ТВ.

6. Против предаването “Оригиналът” по ТВ 7.

7. Срещу предаването “Съдебен спор” по ТВ 7.

8. Зрителите са против натуралистични реклами, излъчвани по време на вечеря - паста за зъби, гъбички, лекарства за диария и запек и др.

9. Зрителите сигнализират за нецензурни песни, излъчвани основно по радио и ТВ СИТИ, Дъ Войс и др.

10. Зрителите протестират срещу филми, излъчвани през деня, които са неподходящи за деца.

 

Адриана ЧАНЕВА


Скандалният Слави рядко се харесва на пенсионерите

Скандалният Слави рядко се харесва на пенсионерите

Микрофонът на Петър Волгин също не се харесва ва всички

Микрофонът на Петър Волгин също не се харесва ва всички

По-възрастното поколение е възпитано от времето, когато имаше една телевизия и тя наистина беше държавна институция, казва председателят на СЕМ Георги Лозанов.

По-възрастното поколение е възпитано от времето, когато имаше една телевизия и тя наистина беше държавна институция, казва председателят на СЕМ Георги Лозанов.

В СЕМ са получени много сигнали срещу сериала “Под прикритие”

В СЕМ са получени много сигнали срещу сериала “Под прикритие”

Едно от най-критикуваните реалити предавания е „Биг Брадър”

Едно от най-критикуваните реалити предавания е „Биг Брадър”